besök hos aurorabm

Igår var jag ju på besök hos en aurorabm på förlossningen. Det kändes bra, men det tar ju ändå inte bort min nervositet över förlossningen. Vi satt & pratade om vad jag egentligen är rädd för och det är ju.. en del. . 
Jag är rädd för att spricka , jag är rädd för att ligga helt utlämnad, att inte få göra det på mitt sätt osv . 
Hon verkade ta allt som jag sa på allvar & skrev ner det som jag nämnde att jag var orolig för. 
Jag hoppas bara att mick också kan stanna på BB,  eftersom jag inte klarar ligga där helt själv & jag hoppas att min syster hinner till förlossningen då jag verkligen vill ha med henne denna gången också. Hon var med när Julie föddes & hon var ett sånt otroligt stöd & hade det inte varit för henne så hade jag panikat mig igenom hela förlossningen med henne. 
Jag räknar ner dagarna nu, över 85% avklarat. Jag håller bara tummarna att hon vill komma om max 2 veckor ;)  

Kommentera här: